Winkelwagen
De winkelwagen is leeg
Laatste nieuws
  • nieuws

    Start Beroepsopleiding Fondsenwerving A 16 juni as Vakbijeenkomst 19 juni as geef je snel op...

    Lees meer...

Future Leaders Programme in samenwerking met The Resource Alliance en Oxford University

Deze Masterclass is bedoeld voor midden en hoger management in de fondsenwervende sector. Een vooropleiding op Hbo-niveau of Beroepsopleiding Fondsenwerving B van de IF-Academy is derhalve vereist. Deze opleiding is bedoeld om uw ontwikkeling als (toekomstig) leidinggevende te ondersteunen en u te helpen om nieuwe wegen te creëren op uw loopbaanpad in de fondsenwervende sector.

 

Tijdens deze postacademische managementcursus zal de focus liggen op mentoring, peer learning, het op maat werken aan uw capaciteiten en het delen van kennis. U gaat met vakgenoten uit heel Europa intensief aan de slag, hetgeen een verrijking is van uw kennis en vaardigheden, zowel op persoonlijk als op zakelijk vlak.De gemiddelde studieduur in uren is ongeveer 300 uur.

 

Kijk bij startdata voor de eerstvolgende mogelijkheid om deel te nemen.
Download hier de printbare PDF-versie met informatie over de opleiding of meld u direct aan.

 

 

 

Leergang Nalatenschappen

Programma Leergang Werven Nalatenschappen najaar 2015

Door: IF-Academy en Arjen van Ketel

 

 

Dag 1 Inleiding nalatenschappen voor goede doelen, Will van Heugten

  • Welkom, toelichting programma: uitgangspunten, programma.
  • Inleiding Nalatenschappen en goede doelen : Arjen van Ketel
  • Will van Heugten, Nalatenschappen bij het Leger des Heils
  • Marktonderzoek doen : Arjen van Ketel
  • Opdracht 1

Dag 2  Juridische basis en afhandeling: met Juliette Nijenhuis en Boedel en inboedel, Oscar Balkenende

  • De juridische achtergronden, de notaris, wetgeving, fiscaliteit: Juliëtte Nijenhuis
  • Ethiek
  • Afhandeling en boedel: Oscar Balkenende
    • Bespreken opdracht 1
    • Opdracht 2

Dag 3    Ethiek en Perspectief van de erflater, doelgroeponderzoek, Strategie, Middelen

  • Workshop Ouderenmarketing    
  • Strategie
  • Wervingsmiddelen van Nederlandse en internationale organisaties
  • Bespreken opdracht 2, Start opdracht 3

Dag 4 Wervingsplan: met Henk de Graaf

  • Van marketing strategie tot plan van aanpak
  • Campagnes en rapportage: Henk de Graaf
  • Voorbeelden in Nederland en internationaal
  • Bespreken opdracht 3, start opdracht 4

Dag 5     Persoonlijke communicatie met Nikki Kluyskens

  • Het gesprek in de wervingsaanpak
  • Trainen van gespreksvaardigheden rond nalaten met trainer-acteur Nikki Kluyskens

Dag 6    Werving in de organisatie, afronding opdracht

  • Presentatie van eindopdracht
  • Implementatie in de organisatie
  • Afronding opdracht, presentaties
  • Afsluiting, borrel, certificaten

 

 


 

 

 

 

Projectbeoordelaars van vermogensfondsen

Deze cursus is ontwikkeld voor projectadviseurs/-beoordelaars bij vermogensfondsen die een volgende stap willen maken in hun loopbaan naar een professionele beoordeling van projectvoorstellen. Na afloop beschik je over een gereedschapskist die je in staat stelt om in je werk accenten te leggen waar die het meest nodig zijn.

Er is een verschuiving gaande van publiek naar privaat geld. De (lokale) overheden sturen aan op meer samenwerking op dat gebied.Als aanvraagbeoordelaar voor een vermogensfonds vertegenwoordig je een organisatie met geld. Wat heeft dat voor gevolg voor de manier waarop je wordt benaderd? Hoe gedragen aanvragers zich? Is dat anders dan voorheen? Hoe anticipeer je daarop? Hoe beïnvloed je de dynamiek tussen aanvrager en vermogensfonds? Ook kijken we naar wat de landelijke politieke ontwikkelingen zijn en wat dat voor gevolgen heeft voor het beoordelingsbeleid.

Kijk bij startdata voor de eerstvolgende mogelijkheid om deel te nemen.

Download hier de PDF-versie met informatie over de opleiding.

Academische leergang 'Strategische Merkenbouw voor non-profit'

In samenwerking met adviesbureau 37°Celsius met de postacademische 8- daagse Leergang. Deze leergang is bedoeld voor (sr.) fondsenwervers en communicatiemanagers, maar zeker ook voor directeuren en bestuursleden etc. 


Het is een opleiding die wetenschappelijk is onderbouwd, maar wel  pragmatisch en praktisch is. De opleiding levert behalve een certificaat een concreet beleidsplan als output op, waar u na drie maanden direct mee aan de slag kunt. U laat aan uw omgeving zien waar uw organisatie voor staat, welke factoren een rol spelen en u weet waar uw stakeholders op reageren. Want weet u momenteel precies wat en hoe uw omgeving van of over u denkt? Weet men wat u doet, of wat uw doel is? Komt dat overeen met wat u wilt uitstralen? Vragen als:

“Herkennen mijn donateurs/leden zich in mijn  look & feel?” Of nog beter: ”Trek ik wel (de juiste) donateurs aan? Bereik ik momenteel de gehele achterban?”

Deze leergang gaat zeer uitgebreid in op positionering en imagebuilding. De ervaren manager op fondsenwervings- en/of communicatiegebied zal ervaren dat deze waardevolle en veel omvattende materie een onmisbare schakel is in succesvolle beleidsvoering van het verwerven van een andere geldstroom.

 

Jorge    Roger

  Jorge Labadie           Roger Pruppers

Wilt u meer informatie over deze Leergang, aarzel dan niet en neem contact op of klik hier voor het inschrijfformulier. Wij zullen u dan per omgaande de informatie (course-manual) toesturen.