Winkelwagen
De winkelwagen is leeg
Laatste nieuws
  • nieuws

    Opleidingsdagen 2015   LEERGANG NALATENSCHAPPEN                                29 januari 19 februari 26 maart 26 april 23 mei 18...

    Lees meer...

Johan Hahn, voorzitter examencommissie

DSC 5218-11

Opleiding

Doctoraal godsdienstwetenschappen, sociologie en film en fotografie. Promotie in de sociale wetenschappen (communicatie en PR).

Loopbaan

14 jaar werkzaam geweest te zijn als docent communicatie, PR en media-analyse in Amsterdam, Utrecht en gastdocent in Den Haag, Freiburg en Duisburg (D), Fribourg (CH) en Graz (A).

5 jaar directeur van een communicatieadviesbureau met als specialisatie crisis- en reputatiemanagement. Daarnaast ruime ervaring in alle aspecten van de in- en externe bedrijfscommunicatie en alle aspecten van fondsenwerving.

Sinds 1995 diverse interim functies als hoofd afdeling communicatie, hoofd fondsenwerving en algemeen directeur bij verschillende not-for-profitorganisaties zoals Bartimeus, Vluchtelingenwerk Nederland, Hersenstichting Nederland en Viziris.

Afgewisseld met opdrachten als communicatie consultant bij oa., Hoogovens, Politie Flevoland, VNO-NCW, Algemene Onderwijs Bond, Regionale Patiëntenplatforms, IKON, Ministerie van Buitenlandse Zaken (DGIS) en het Nederlandse Rode Kruis.

Publicist van wetenschappelijke en populairwetenschappelijke artikelen en boeken. Productie en publicatie van foto-exposities en fotoboeken over Tibet (met een voorwoord van ZH de Dalai Lama, 2006), over de 'kleine' economie in China (met een voorwoord van de oud consul generaal van Nederland in Shanghai en in Hongkong en Macao, 2007) en over de jeugd in Bhutan's (2010)

Kenmerken

´Dirigent/concertmeester/regisseur´, resultaatgericht, vasthoudend, representatief, communicatief, open en creatief

Vaardigheden en ervaringen

Ruime leidinggevende ervaring (coachend en delegerend) in complexe organisaties; uitstekend in staat een organisatie in uiteenlopende (ook internationale) settings te representeren; ervaring met strategieontwikkeling en implementatie en met complexe positioneringsvraagstukken; verder onder andere ruime ervaring met lobbying, perswoordvoering en crisiscommunicatie; ervaring met het (laten) ontwikkelen van doelgroep- en resultaatgerichte trajecten en middelen ten behoeve van het werven van fondsen en met het (laten) organiseren van grote en kleine publieksmanifestaties.