Winkelwagen
De winkelwagen is leeg

 

Vraag de nieuwe Studiegids 2014 aan

Jeanette Eesmann-Foster, Expertisegebied: Direct Marketing

foto Jeanette Eesmann-Foster 4

 

Jeanette Eesmann-Foster is sinds 1984 werkzaam in de charitatieve sector. Bij SAZ in Hannover startte zij met commerciële direct marketing. Ze stapte al vrij snel over naar de non-profit sector en fondsenwerving, vooral het vakgebied database gerichte direct marketing. In deze periode studeerde zij na een driejarige avondstudie af als Fachwirt für Marketing (beroepsacademie marketing). In1991 vertrok Eesmann-Foster voor drie jaar naar de US om ervaring op te doen bij een DM bureau als adviseur fondsenwerving. Na een overstap naar Creative Direct Marketing International US, om zich verder te richten op internationale fondsenwerving, verhuisde zij in 2002 voor Creative Direct naar Nederland om daar van Creative Direct Nederland (later SAZ Marketing Amsterdam) een succes te maken en o.a. Major Donor Fondsenwerving in Nederland op de kaart te zetten.

Mindwize (voorheen SAZ Marketing Amsterdam)

Jeanette Eesmann-Foster is directeur van Mindwize. Mindwize is een fullservice direct marketing  bureau gespecialiseerd in fondsenwerving voor charitatieve organisaties. Mindwize stimuleert al jaren de professionalisering van de branche o.a. door het sponsoren van opleidingen. In oktober 2009 is Mindwize een sponsorschap aangegaan met het ISF. Eerder was Mindwize/SAZ al sponsor van het International Fundraising Congress (IFC) in Noordwijkerhout (gedurende 5 jaar) en een van de oprichters van de The Guy Stringer Development and Bursary Fund. Sinds januari 2009 is Jeanette Eesmann-Foster ambassadeur van het International Fundraising Congress in Noordwijkerhout.

 

Expertise

Door een veeljarige, deels internationale ervaring is Eesmann-Foster specialist op vele gebieden van fondsenwerving met als expertise database marketing en direct respons. Haar specialisme ligt vooral in het genereren van meer rendement; hoe de database gebruikt moet worden om het beste resultaat eruit te halen en goed te kunnen fondsenwerven.

Drijfveer en passie

"Ik ben een echte DM'er die houd van meetbaarheid. Direct marketing is transparant en meetbaar. Mijn drijfveer en passie is om met de juiste aanpak en de juiste middelen telkens het beste resultaat te halen om zo een betere fondsenwerving voor non-profit organisaties te realiseren en uiteraard een goede respons..." Aldus Eesmann-Foster.